2017. November 23. 6:44

Frissitve04:17:07 AM GMT


Technológiák Autó, közlekedés Hibridautók a Detroiti Autókiállításon


Hibridautók a Detroiti Autókiállításon

Hibridautók a Detroiti AutókiállításonA Volkswagen, a Hyundai és a Honda is hibridautókkal jelent meg a Detroiti Autókiállításon, a Ford pedig az elektromos autógyártásra szánt 450 millió dolláros fejlesztést jelentett be. Bár az eladásoknak alig három százalékát adják a hibridautók, a nagy gyártók a várhatóan növekvő eladások miatt komoly eszközöket fordítanak a kategória fejlesztésére.

A hibrid- és elektromos autók megjelenésekor még igen szkeptikus Volkswagen fölismerte az idők szavát, s tegnap bemutatták a Compact Coupe fantázianevű, 5,2 literes fogyasztású hibridautó koncepciót. Miután a cég még nem döntött a gyártásról, a mostani aktus alig egy kis lépést jelent az elektromos autó irányába.

Ismert, hogy a gyártóóriás a tavalyi Frankfurti Autókiállításon mutatta be az E-Up! névre keresztelt elektromos autó elképzelését, amelyhez még egy városi elektromos rollert is adnak, és 2013-ban szeretnék piacra dobni. Ugyanitt mutattak be egy kétüléses dízel hibridautó koncepciót, amely alig 1,4 litert fogyaszt száz kilométeren. Mindhárom autóban lítium ionos akkumulátort alkalmaznak.

A Volkswagen Cégcsoport továbbra is a dízel és a gáz bűvöletében él. A tavaly eladott 6,29 millió autó 1,1 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest, de az eladásokat a tiszta dízelek értékesítésének megugrása hozta a pozitív tartományba.

Hogy ne maradjon ki a sorból, a Hyundai is bemutatta a Blue Wil plug-in (hálózatról tölthető) hibridautót, amely úgy néz ki, mintha egy akcióhős hajtaná. De a cégnek más hibrid és elektromos autó fejlesztései is vannak. A Hyundai nyolc százalékkal emelte eladásait tavaly, s a tervek szerint két éven belül hét új típussal jelenik meg a piacon.

Kissé földhözragadtabbak a Honda elképzelései, amely bejelentette, hogy a hat és fél literes fogyasztású, kétüléses CR-Z-t az idei év közepén kezdik szállítani a megrendelőknek.

A tegnapi napra esett a Ford azon bejelentése is, hogy 450 millió dolláros elektromos és hibridautó fejlesztésbe kezd. A csomag részeként saját akkumulátor családot fejlesztenek ki, amelyet mexikói gyárukban fognak gyártani. Az elképzelés szerint lítium-ion cellákat vásárolnak, s azok felhasználásával alakítják ki az autókba szánt energiaforrásokat.

Hogy komolyan gondolja a kapun belüli fejlesztést az autógyártó, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy jelenleg zajlik annak az 550 millió dollárnak a felhasználása, amelyet a korábban SUV-gyártásra (sportcélú haszonjármű) specializálódott michigani üzemük elektromos és gázüzemű autógyártásra való átállásra szántak. A fejlesztés eredményeként még ebben az évben piacra kerülhet a lítium-ion akkumulátorokat használó teljesen elektromos Ford Transit, jövőre pedig a szintén elektromos energiával hajtott Focus.

Bár ma még igen kis szeletét jelentik a piacnak az elektromos és hibridautók, egyes szakértők arra számítanak, hogy 2020-ra a piac negyedét jelenthetik majd, s hogy nagyobbik részük hibrid lesz. Egyes elektromos autóhívők pedig azt is megkockáztatják, hogy a kizárólag elektromosságot használó autók részaránya a következő évtized elejére valahol az eladások 10-20 százaléka között lehet.



Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Tárgy:
Hozzászólás:

Iratkozzon fel Ön is hírlevelünkre!

Név:* E-mail:*