2018. Január 24. 8:34

Frissitve04:17:07 AM GMT


Technológiák Autó, közlekedés Elektromos autó cserélhető akkumulátorral


Elektromos autó cserélhető akkumulátorral

Elektromos autó cserélhető akkumulátorralNégy, kerékre telepített motor, újrahasznosított energia, cserélhető akkumulátor – röviden ez jellemzi az Aurica új elektromos autóját.

Átveszi a Toyota kaliforniai Nummi nevű gyárát a szakmai körökben is alig ismert Aurica Motors – derül ki a cég közleményéből. A vállalt elképzelései szerint cserélhető akkumulátorral ellátott, teljesen elektromos meghajtású autókat gyártanak majd az üzemben. A fejlesztők azt ígérik, hogy az általuk megalkotott Recurve meghajtási rendszerrel gyártott autó sokkal hosszabb utat képes megtenni, mint a vetélytárs elektromos autók.

A cég honlapján titkosnak nevezett meghajtórendszer nem az egyetlen titokzatos dolog a cég körül, hiszen gyakorlatilag a semmiből tűntek elő. A cég honlapja szerint egy Szilícium-völgyben ismert fizikus és más tudósok hozták létre a céget, illetve fejlesztették ki az új meghajtási rendszert.

Ennek lényege, hogy a lehető legkevesebb mozgó alkatrészből gyártják motorjaikat, s azokat közvetlenül a négy kerékre építik rá. Így nincs súrlódási és egyéb erőátviteli veszteség, ezért hatékonyabb az energia hasznosulása. A kevés mozgó alkatrésznek köszönhetően alig van kopás, alacsony a kenési igény, s így jelentősen hosszabb a motorok és a fékrendszer élettartama, mint a hagyományos autókban. A végeredmény, hogy csendesebb az autó futása, nincs olajcsere és így környezetszennyezés sem.

A teljesen új elveken alapuló kormánymű mind a négy kerék számára gyors és csúszás- és így kopásmentes kanyarodást biztosít.

A szerkezetnek köszönhetően a forgatónyomaték mindig „azonnal és helyben van”, a kerekeknél, ezért jó az autó gyorsulási képessége. A négy motor munkáját pedig egy központ elektronikai egység szabályozza.

Az Aurica által kifejlesztett rendszer nem csak a fékezési energiát képes tárolni – mint például a Forma-1-es autók KERS-e –, de a lejtmenet során is gyűjti az energiát, s ezért hegyes-dombos vidéken megnő a jármű hatóköre.

Az Aurica tervei szerint a tankolás is megoldható majd környezetbarát módon, mert az energiaellátást biztosító akkumulátorok kialakítása olyan lesz, hogy akár két-három perc alatt ki tudják cserélni az erre szakosodott elektromos-, a PEP-kutaknál (Power Exchange Package). Az ember beáll a kúthoz, kicserélik a lemerül akkut egy frissen töltöttre, a régit pedig tölteni kezdik. A vásárlónak csak a töltésért kell fizetni, az akkumulátorért nem.

Hosszabb távon a töltést környezetbarát, mindenekelőtt szél- és napenergiával tervezik megvalósítani az Auricánál.

A cég képviselői azt ígérik, hogy hozzávetőlegesen feleannyiért árulják majd autóikat, mint a 100 ezer dolláros, szintén teljesen elektromos Tesla Roadstert. Amennyiben pedig állami támogatáshoz jutnak, úgy a Nummi jelenlegi 4700 dolgozójának is munkát tudnak majd adni, s két éven belül piacra dobják az új járművet.



Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Tárgy:
Hozzászólás:

Iratkozzon fel Ön is hírlevelünkre!

Név:* E-mail:*