2017. November 17. 22:14

Frissitve04:17:07 AM GMT


Technológiák Autó, közlekedés Elektromos autó, környezetbarát energiával


Elektromos autó, környezetbarát energiával

Elektromos autó, környezetbarát energiávalA Hannoveri Vásáron mutatták be a Fraunhofer Intézet intelligens elektromos autó töltőhálózatának prototípusát.

Az elektromos autó igazán akkor környezetbarát, ha akkumulátorának föltöltése zöld energiával történik. A jármű tömeges elterjedése azonban más problémát is fölvet. Olyan intelligens töltőállomásokra van szükség, amelyek képesek a hálózati erőforrásokhoz igazítani az akkumulátorok töltési idejét.

Német elképzelések szerint 2020-ra egymillió – megújuló energiát használó – elektromos jármű járja majd az ország útjait. De a megújuló energia térhódítását is tervbe vették, hiszen tíz éven belül az energiaigények harminc százalékát zöld energiából szeretnék fedezni.

Úgy tűnik tehát, hogy megvalósítható a szén-dioxid semleges elektromos autózás. Valójában azonban nem ennyire egyszerű a helyzet. A folyamatosan növekvő mennyiségű nap- és szélerőmű termelése nem irányítható úgy, mint az olaj- vagy gázalapú erőműveké, ráadásul komoly kockázatot rejt magában az elektromos autózás térhódításával lökésszerűen jelentkező csúcsidőszaki terhelés.

– Olyan intelligens hálózatra van szükségünk, amely az elektromossággal együtt információt is hordoz magával – mondja Dominik Noeren, a Fraunhofer Intézet Napenergia Rendszerek részlegének munkatársa. – Az elektromosság iránti igény által vezérelt rendszerről át kell térnünk a termelés által vezérelt rendszerre.

Az elektromos járművek által támasztott igény tökéletesen alkalmas az ilyen rendszerek kialakítására, állítja a szakértő. Miután az átlagos autó a nap 24 órájából húszat áll, bőven van idő arra, hogy tulajdonosa kivárja, amíg a szélkerekek vagy napelemek termelése elindul, vagy csökken az elektromos energia iránti átlagos igény. Az intézet éppen ilyen intelligens hálózat megvalósítását tűzte ki célul maga elé.

– Semmiképpen sem szeretnénk korlátozni a felhasználókat az akkumulátorok töltésében, ezért van szükség olyan rendszerre, amely folyamatosan tisztában van a hálózati viszonyokkal – fejtegeti a szakember. – A felhasználó szabadon dönthet, hogy azonnal szeretné föltölteni akkumulátorát a drágább csúcsidőszakban, vagy megvárja, amíg az olcsóbb megújuló energiát használhat. Az utóbbi esetben mindössze az a dolga, hogy jelezze a rendszernek, hogy mikorra készüljön el a töltés. A fogyasztó a töltőállomás kijelzőjén követheti a töltés állapotát, illetve tájékozódhat a költségekről is.

Forrás: Science Daily



Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Tárgy:
Hozzászólás:

Iratkozzon fel Ön is hírlevelünkre!

Név:* E-mail:*