2017. Október 20. 21:47

Frissitve04:17:07 AM GMT


Gazdaság Üzlet Kínai és amerikai gyártók szövetkeznek a kínai elektromos autó piac meghódítására


Kínai és amerikai gyártók szövetkeznek a kínai elektromos autó piac meghódítására

Kínai és amerikai gyártók szövetkeznek a kínai elektromos autó piac meghódításáraAz EnerDel tegnap bejelentette, hogy a kínai Wanxiang autóalkatrész-gyártóval vegyesvállalatot alapít.

A cégek közösen gyártanak majd lítium-ion akkumulátorokat, elsősorban a világ legnagyobb elektromos autó piaca, Kína számára. Idén húszezer darabos termelésre számítanak, jövőre pedig szeretnék megduplázni ezt a számot.

Ezzel jelentős megemelkedik a cég kapacitása, hiszen eddig évi húszezer akkumulátort állítottak elő, s a mostani beruházás mellett egy hamarosan megnyíló üzemben évi 30 ezer akkumulátort gyártanak majd koreai megrendelésre.

A mostani szerződés azonban többet jelent egyszerű kapacitásbővítésnél: belépést a térség, s talán a világ leggyorsabban növekvő piacára.
Az EnerDel–Wnaxiang házasság csak egy, az elmúlt időszakban az elektromos autógyártásra fókuszáló nemzetközi szerződések sorában.

Egyre több gyártó szeretne teljesen elektromos autót eladni az amerikai vagy európai piacon úgy, hogy élvezik az alacsony kínai gyártási költségek előnyeit. Ugyanakkor a kínai gyártástechnológia csaknem egy évtizeddel kullog a nyugat-európai vagy a japán mögött.

Az együttműködés értelme tehát, hogy az amerikai fél hozza a minőségellenőrzést és a marketingtudást, a kínaiak pedig a hatalmas gyárakat és kereskedelmi hálózatot.

Hasonló együttműködést jelentettek be a hét elején: a santa monicai Codának a Lishen Power Battery nevű, a Lio Energy Systems-zel közös vállalata gyárat épít Ohióban. Az általuk gyártott elektromos autó még ebben az évben piacra kerül. A kocsi alapját az a kínaiak által tervezett gázmeghajtású autó adja, amelyet jelentősen korszerűsítettek amerikai mérnökök.
Az együttműködés előnye, hogy a gyártáshoz mindkét államtól támogatást kaphatnak. A Lio a kínai állami bankon keresztül számíthat mintegy 500 millió dollárra, a Coda pedig az Energiaügyi Minisztériumhoz fordult támogatásért (DEO).

De az EnerDel is számíthat állami pénzre, hiszen már tavaly döntöttek arról az Amerikai Helyreállítási és Befektetési Alap (ARRA) keretében.

Más cégek is komolyan mozgolódnak a piacon. A PowerGenix nikkel-cink akkumulátorgyártó cég alkalmazta Dr. Xu Gangot, aki számos fejlesztést szervezett a Lishnél, az elektromos motorkerékpár dizájner Mission Motor is kínai partnereket keres, a Daimler AG pedig szintén a héten jelentette be, hogy 88 millió dolláros közös beruházásban a kínai BYD-del akkumulátorgyártó vegyesvállalatot alapít, elsősorban kínai igényekre alapozva.

Forrás: greentechmedia.com



Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Tárgy:
Hozzászólás:

Iratkozzon fel Ön is hírlevelünkre!

Név:* E-mail:*