2017. Július 21. 18:39

Frissitve04:17:07 AM GMT


Hírek Rövid hírek Így nézhetnek ki az új közúti jelek


Így nézhetnek ki az új közúti jelek

A Jedlik Ányos Klaszter javaslatot tett az elektromos autók töltőhelyének új közúti jelzéseire.
Sajtóközlemény - Jedlik Ányos Klaszter

A Jedlik Ányos Klaszter kidolgozta az elektromos autók töltéséhez kacsolódó, új közúti jelek egyes elemeit. Elsőként az elektromos töltővel is rendelkező parkolók felfestését és az ahhoz tartozó táblákat készítették el. A javaslatokat eljutatták Kormánynak is, a jogszabályi környezet változtatására tett javaslataikkal együtt.

Az április közgyűlés után azonnal megkezdte működését a Klaszter négy új munkacsoportja, amelyben többek között a PwC és a KMPG elemzői, a BKK kollégái, kutatók, fejlesztők, cégvezetők és egyetemek munkatársai is részt vesznek. A közlekedési, az innovációs, az energia és a jogi munkacsoportok tagjai a április 29-én ültek először tárgyaló asztalhoz, hogy a munka ütemtervek mellett meghatározzák a 2015-ös célokat és terveket.

A Klaszter munkacsoportjai megtárgyalták milyen kérdésekre és kihívásokra kell a jövőben a Klaszternek megoldást kínálnia. A fontosabb kérdések között szerepelt, hogy milyen legyen a töltőhálózat a jövőben, milyen ösztönzőkkel segítsék az elektromos autók elterjedését, milyen mintaprojekteket hozzanak létre, hogyan válhat egy töltő üzemeltetője elektromos áram kereskedővé, vagy éppen hogyan lehet elektromos autó töltésére használni a köztéri világítást. Európai tanulmányok kimutatták ugyanis, hogy minél több elektromos töltőpont van egy adott országban, az elektromos autót használók annál a kevésbé aggódnak autójuk alacsony töltöttségi állapota miatt és akár 10%-os töltöttségi szint alá is merülhetnek. Ahol pedig kevés töltő van, ott a felhasználók már 30%-os töltésszintnél is aggódnak.

A bizottsági üléseken bemutatták azt a javaslatcsomagot is, amely tartalmazta az elektromos autók töltésére kijelölt helyek felfestési mintázatát és a jelző táblákat. A tervet az NGM tárgyalja majd, és várhatóan még ebben az évben elfogadhatja a Kormány. Ezt követően a 150 új töltőhely már az új rendeleteknek megfelelően fog kinézni, amelyek helyét egy hatástanulmány jelölheti ki 2015-ben.



Hozzászólás

Név:
E-mail cím:
Tárgy:
Hozzászólás:

Iratkozzon fel Ön is hírlevelünkre!

Név:* E-mail:*