Hogy működik a Google hirdetés?

Google hirdetés laptop

A Google Ads (korábbi nevén Google Adwords) egy olyan felület, amin keresztül a vállalkozások fizetett online hirdetéseket tudnak feladni. A Google hirdetés használata elsőre nehéznek tűnhet, valójában a cég lépésről-lépésre végigvezet a folyamaton, illetve képzéseket is biztosít a felhasználók számára. Ezen felül, online marketinggel foglalkozó cégeket is megbízhatunk a hirdetéseink kezelésével.

A Google hirdetés működési módszere a következő: a felhasználók kulcsszavakra keresnek, a keresésük eredményeit pedig az úgynevezett, keresőmotor eredményoldalán (Search Engine Research Page – SERP) kapják meg. Ez a lista tartalmaz fizetett hirdetéseket is, amit az adott kulcsszavakra készítettek el. A vállalkozások így célirányosan, keresőszavak segítségével tudnak hirdetéseket feladni.

A Google hirdetés kap egy megkülönböztetett címként a találatok között, ugyanis megjelenik a keresés-eredmény felett egy félkövér ‘hirdetés’ felirat. Ezek általában elsőre kerülnek a keresőmotor eredményoldalán, de a Google-on történő hirdetésvásárlás még nem jelenti, hogy az általunk fizetett hirdetés biztosan megkapja az első helyet, hiszen sokan versenyeznek ugyanazért a kulcsszóért a szolgáltatáson keresztül.

A Google hirdetésnek a feladása több szempont alapján történik. A szolgáltatáson keresztül a vásárló be tudja állítani, hogy pontosan kit céloz meg a hirdetésével (korosztály, nem, stb.), meddig legyen elérhető az, illetve azt is, hogy az ő anyagi keretének mi a legmegfelelőbb hirdetési terv.